4.3.12

FRANSFÖRLÄNGNING - INFORMATION

Jag gör profesionell semi permanent Fransförlängning.
När jag gör Fransförlängningar använder jag mig av den skonsamma metoden med singles.
Det betyder att man fäster fransarna en och en på den egna naturliga fransen, och inte limmar ihop dom.
Denna tekniken ger minimalt slitage på dem egna fransarna. Och är också den bekvämaste för kunden då det nästan kan kännas och upplevas som om det är ens egna naturliga fransar.

Det finns olika sorters fransar vad jag kommer använda på just dig kommer vi fram till tillsammans, efter att ha diskuterat vilket resultat/effekt vi vill ha. Det finns fransar i både syntet och silke, olika tjocklekar och längder, allt från 8mm-15mm långa. Fransarna har också olika böjning.

Jag använder mig av LaFransars lim, ett lim som är skonsamt och baserat på medicinskt sårlim. Limmet är så klart becksvart och mycket hållbart. Huvudingrediensen i LaFransars lim är Cyano Acrylate som används för att tillverka vävnadslim som även kallas för cyanoacrylatlim.

Silk fransar är nyare och lite bättre än syntet, eftersom dom är lättare och då ger ett mer hållbart resultat.
Silkfransarna kommer också förpackade på ett annat sätt som gör att dom är snabbare att arbeta med, och det gör såklart att man hinner klistra fler fransar! Tiden det tar att sätta ett nytt set eller att göra en påfyllning är individuellt beroende på hur dom egna naturliga fransarna ser ut och sitter. Detta gör också att det är lite olika från person till person hur många fransar man använder. Men du behöver inte oroa dig, Ett nytt set är ett nytt set och jag fyller på tills det är klart. Ett fullt set är när alla vuxna fransar har blivit påfyllda!

Under hela behandlingen har man stängda ögon och pads som håller ner dom undre fransarna. Många som arbetar med fransförlängning använder sig av tejp. för att hålla undan dom nedre fransarna, vilket kan vara väldigt obekvämt speciellt när man ska ta bort den sedan. Jag använder mig av lugnande anti-rynk pads som ska minska påsar under ögonen.

Saker som är bra att ha för att sköta sin Fransförlängning är en franskam och Speciell maskara för fransförlängningen. Båda finns till försäljning hos mig såklart.
Jag håller också på att skriva iordning små skötselråd som man får med sig första gången man gör en fransförlängning.


Skulle Ni ha fler frågor så bara hör av er! så ska jag göra mitt bästa för att svara :)


Har också äntligen tagit tag i den ordentliga pris sättningen på Fransbehandlingarna, Ni som redan har inbokade tider gäller såklart det gamla priset.

PRISER - Fransar

Fransförlängning  0.15mm C böjda Syntet Fransar              

Nytt Set (2,5-3h) 450 Kr 
                                                                                                
Påfyllning (1,5-2h) 250 Kr

Fransförlängning 0,15mm D böjda Silk Fransar                  

Nytt Set (2-2,5h) 650 Kr
                                                                                               
 Påfyllning (1-1,5h) 375 Kr

Det går även att blanda syntet och Silke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar